måndag, januari 28

mannen och den ungefärliga tjugofemåringen

Om det nu var någon som någonsin upptäckte det lilla gröna bandet i vänstra övra hörnet på bilden där uppe där det stod "nu i Aix en Provence" så kanske ni även just upptäckte att den har försvunnit. Jag har åkt hem.

Fast, att ha åkt hem är kanske att ta i för jag har egentligen inte tagit mig längre än till Stockholm.

Idag allerade jag och matilda i diverse affärer. Vi svängde upp på en gata på söder och hörde någon skrika.
- STANNA DIN JÄVEL!
det klirrade som av glas någonstans runt gathörnet. En ung man ca 25 kom springandes i en rasande fart med en backe ölflaskor i händerna. Han gömde sig bakom bilen brevid oss och såg finurlig ut.
Strax efter kom en lite större man springandes i samma rasande far och skrek åt tjugofemåringen bakom bilen. tjugofemåringen började springa igen. Ramlade någon meter framför mig och snart var mannen på honom.
Jag gick försiktigt undan.

- GÖR MAN SÅDÄR, VA?
- jo.. det gör man...
(tjugofemåringen lät lite ynklig, men förvånansvärt obrydd av situationen)
- ÄR DU DUM I HUVUDET ELLER?
- neej.. det är jag inte..

konversationen fortsatte i ungefär samma stil med tjugofemåringen tryckt mot väggen tills vi gått så vi inte hörde dem mer.

1 kommentarer :

  1. Jeg oppdaget det lille grønne båndet i venstre hjørnet, og sørger allerede over at det er borte... :(

    SvaraRadera