lördag, juli 30

folk jag tror jag känner


Jag målade i akvarell, kanske andra gången på fem år. Det här är ett gäng människor jag jag har koll på nästan varenda dag. Jag vet vad de har på sig, vilka de umgås med, vad de gör och då och då får jag veta vad som gör dem oerhört irriterade. Några är alldeles nya bekantskaper, medan andra är sådana som varit med i flera år. Några har jag träffat på riktigt och någon annan har jag sett på stan men inte vågat säga hej till. Gemensamt för dem är att alla inspirerar mig, på olika sätt, och att de bloggar förstås.




Det är Karin med katterna, juvelerna, pysslet och det magiska hemmet.


Emma med den ljuva pastellfärgade vintagebloggen


Sandra med texter om kärlek, new york och sånt hon har i garderoben


Malin som gör magiska illustrationer jag gärna skulle ha på väggarna.


Elsa med sjöjungfruhåret, de gamla klänningarna och det rosa pianot


Teres med tvillingarna, Twin Peaks och musiken


Och Clara, med det fashionabla livetVästerbottens inland.


Det var sju av de bloggar jag läser.

48 kommentarer :

  1. Men så fint! Otroligt likt.

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt fint! Akvarell är så vackert. :)

    SvaraRadera
  3. Så fint! Vad duktig du är!

    SvaraRadera
  4. Vill instämma i kommentarer både före och efter mig i att: herregud vad fantastiskt fint! vilken hyllning!

    SvaraRadera
  5. Åååå! va fint! jättefint!

    SvaraRadera
  6. Men åh så duktig du är!!

    SvaraRadera
  7. Så HIMLA vackert målat!! Herregud.

    SvaraRadera
  8. Fiiint! Gillar hur du har fångat deras personligheter!

    SvaraRadera
  9. FANTASTISK fint!! Så utrolig dyktig du er! Kunne vært et bandbilde :-D
    Takk for en inspirerende blogg, leser her fast.

    SvaraRadera
  10. Shit vad fint! Och najs sätt att tipsa om bloggar!

    SvaraRadera
  11. Det är verkligen några magiska porträtt, shit vad du är duktig!

    SvaraRadera
  12. Men åh, vad fina! Väldigt lika tycker jag. Du är då bäst på allt, tror jag!

    SvaraRadera
  13. Vackra bilder. Vad roligt att kunna måla.

    SvaraRadera
  14. fy tusan vad fint! bästa bloggtipsinlägget någonsin.

    SvaraRadera
  15. men gud så fint! vad glad jag blir <3

    SvaraRadera
  16. Leser allerede alle bortsett fra én: Så nå abonnerer jeg på den også! Takk for gode tips og vakkert bilde!

    SvaraRadera
  17. Jisses vad duktig du är! Nu fick jag också en så stor lust att måla lite. :)

    SvaraRadera
  18. herre jesus i skyn vad overkligt fint.

    SvaraRadera
  19. Det skulle vara jättekul att se din tolkning av Lady Dahmer! ( ladydahmer.se ) Jag vet att hon efterlyste teckningar förr ett tag sedan.

    Och hon är ju en ganska färgstark personlighet!

    SvaraRadera
  20. ÅH så duktig! Men du har den blogg som inspirerar mig mest! :)

    SvaraRadera
  21. ÅÅÅ!!! Jag gjorde precis minst tio lyckopiruetter i mitt rum! Kan inte tro mina ögon FANTASTISKT! Tack så hemskt mycket Annika! jag tror jag måste göra ett par piruetter till! ♥

    SvaraRadera
  22. wow jäklar var grym du är! vill se mer vad du målar!

    SvaraRadera
  23. Du är väldigt skicklig konstnär. Har du dina alster till salu//Fia

    SvaraRadera
  24. smäller av, du är ju helt otroligt duktig!

    SvaraRadera
  25. Det här var det allra finaste!
    Så himla genomljuvliga porträtt, älskar att alla har liknande drag men att du ändå fångat personligheter och små små karaktärsdrag. Syns direkt vilka damerna är.
    Och jag blir genast inspirerad att måla igen.

    SvaraRadera
  26. Jääklar så fin!!

    SvaraRadera
  27. Å herregud så duktig du är!
    Man ser direkt vilka du har ritat av, du har på något sätt fångat allas personligheter på ett strålande sätt. Wow, jag är riktigt imponerad. Dessutom har jag i och med den teckningen hittat hit till din blogg och den var ju fasligt trevlig. Hit kommer jag gärna tillbaka :-)

    SvaraRadera
  28. Helt fantastiskt! Jag skulle vilja ha akvarellen inramad och uppsatt på väggen - så fin är den! :)

    SvaraRadera
  29. Så fint du har målat!! Helt otroligt!!!

    SvaraRadera
  30. fantastiskt söta illustrationer, gillar att du inte glömde Karin - Kan vara sveriges bästa bloggerska!

    SvaraRadera
  31. Fin bild och kul att kika in på alla länkar.

    SvaraRadera
  32. Så fint, så fint!
    Jag tycker att du borde pyssla mer med akvarell!

    SvaraRadera
  33. Vilka härliga teckningar. Ser sådär mysigt gammaldags ut. Får lust att läsa gamla ungdomsböcker. :)

    SvaraRadera
  34. Väldigt fint jobbat tycker jag. :) Håret och själva stilen diggar jag vääldigt mkt! :) fortsätt med det vettja!

    SvaraRadera
  35. they look like modern day disney princesses!! absolutely stunning!

    SvaraRadera