lördag, januari 28

Judit och Ruben


- Snälla storasyster, säger Ruben, du som kan så mycket, kan du inte berätta något för mig?
- Javisst lillebror, svarar Judit, jag och världensbästamoster har ritat en teckning. Jag kan berätta om den.


- Det är Ronja som är ute och åker skidor, fortsätter hon.
Ruben tycker för tillfället att sagan inte är så vidare spännande.


- Men då plötsligt fastnar hon med foten!
Nu får Ruben upp intresset.
- Vad händer sen? Berätta berätta!
Och Judit berättar om Birk med det lockiga håret som kommer och hjälper Ronja loss och berättar att det är fem små rumpnissar under marken.


- Så Judit, menar du att rumpnissarna är jättesmå, till och med mindre än mig?
Judit skrattar.
- Nej dummer, ingen är mindre är dig lillebror.

7 kommentarer :

  1. Alltså åh, haha. Gullighetsnivå: en miljon!

    SvaraRadera
  2. vad söta de är och så himla lika!

    SvaraRadera
  3. Sjukt gulligt. Nu blev jag glad.

    SvaraRadera
  4. din syster (och hennes karl) har en förmåga att göra de sötaste barnen jag någonsin skådat!

    SvaraRadera