onsdag, februari 1

Där jag bor om dagarna


Såhär ser jag ut idag. Min lugg är väldigt, väldigt lång. Nästan så lång att man inte vet om jag har ögon eller inte. Men det lovar jag att jag har.
Här sitter jag varje dag och jobbar och nu ska ni få en snabb liten rundtur.


Mitt emot mig sitter Emma, hon har jobbat med allt man kan tänka sig men nu jobbar hon mitt emot mig, det är bra tycker jag för hon är kul. På hennes vägg sitter det för tillfället bara saker jag gjort till henne: ett märkligt kollage, en rosett av tejp och ett litet meddelande.


På min del av väggen sitter post-its redo att användas och fina färgglada bilder (alla är från Agent Bauers kalender från förra året, renen är från ett annat utskick från en agentur. Nick Meek har tagit bilden för den som undrar.)
Precis mellan mitt och Emmas skrivbord hänger det en pepplåda, där vi lägger lappar där vi skriver att vi själva gjort något bra eller när vi vill uppmuntra den andra, och en idélåda där lite olika idéer hamnar. (Kan i ärlighetens namn säga att de funkar bättre i teorin. Men det är en annan femma. Vi har inte vågat tömma lådorna än heller.)


Emma gillar mellanmål och jag gillar att vika saker i papper. Det syns också rätt bra i skarven mellan våra bord.

3 kommentarer :

  1. vilka fina och mjuka färger. vill också jobba på en (sån) byrå.

    SvaraRadera
  2. ponnylugg <3
    fint att se hur du har det pa jobbet, verkar inspirerande :) /emma

    SvaraRadera
  3. Åh, hästkoftan har jag precis skaffat mig. Tycker den är kalas!

    SvaraRadera